Gebe Takip Programı

Gebelikte sizi neler bekliyor hangi testler gerekli.

Gebelikte Yaşanan Değişiklikler

Gebelik, kadının son adet döneminin ilk gününden itibaren 40 hafta sürer. Gebelik 3 dönemde incelenir ve bu dönemlerin her birine "trimestr" adı verilir.
"Birinci Trimestr" ilk 12 haftayı içerir.
"Ikinci Trimestr" 13-27. haftayı içerir.
"Üçüncü Trimestr" 28-40. haftayı içerir.

Hafta Hafta Gebelik

Halk arasında hamilelik aylarla ifade edilirken, doktorlar hamilelik sürecini değerlendirirken ve anne karnındaki bebeğin gelişmesini izlerken gebelik haftasını esas alırlar. En son görülen adetin başladığı gün gebeliğin başlangıcı kabul edilir ve toplam gebelik süresi yaklaşık 280 gün, yani 40 hafta olarak hesaplanır. Aslında gebeliğin başlangıcı olan döllenme, en son görülen adetin ilk gününden yaklaşık 14 gün sonra olmaktadır. Ancak zamanlamanın doğru yapılabilmesi bakımından pratikte, son adet tarihi, gebeliğin başladığı tarih olarak kabul edilir.

Gebelik Öncesi Danışmanlık

Gebelik planlayan her anne adayının hamile kalmadan önce bir kadın doğum uzmanına başvurması sağlıklı bir gebelik, doğum eylemi ve doğum sonrası dönem için çok önemlidir.

Gebelik Sonrası Cinsel Yaşam

İster normal doğum, ister sezaryen doğum olsun bebeğiniz doğduktan sonra geçireceğiniz ilk 6 hafta yani lohusalık dediğimiz 40 günlük dönemde vajinadan “löşi” dediğimiz akıntı olur. Rengi önce açık kırmızı gelen daha sonraki haftalarda giderek açılıp sarıya dönen bu akıntı bebeğin yerleştiği yer olan uterus yani rahimin kendini toplaması ve iyileşmesi esnasında rahim içinden gelmektedir. Ayrıca eğer normal doğum yaptıysanız vajina içinde oluşan yırtıklar veya doğum esnasında bebeğin başının kolay çıkması için yapılan kesiye (epizyotomi) bağlı atılan dikişlerin iyileşmesi de yine bu dönemde olmaktadır.

Dış Gebelik

Dış gebelik yani ektopik gebelik döllenmiş yumurtanın tüplerden rahim içine doğru olan yolculuğu esnasında seyahatini tamamlayamayıp rahim içi yerine rahim dışında herhangi bir dokuya tutunup yerleşmesidir ve tüm gebeliklerin %1’inde görülür. %90-95 fallop tüplerinde yerleşmektedir, diğer tutunduğu yerler ise (over, servikal kanal, batın içi..) çok nadir görülür

Hamilelikte Cinsellik

Gebelikte cinsel ilişki oldukça az konuşulan bir konudur. Bunun sebebi, kültürel eğilimin annelik ve cinsellik arasında arasında bağlantı kurmama yönünde olmasıdır. Genellikle cinsel ilişkiye girmenin bebeğe zarar vereceği , düşük ya da erken doğum eylemine sebep olacağı korkusuyla gebelikte cinsel ilişki yaşamaktan kaçınılır. Oysa ki hamilelik normal seyrettiği sürece istediğiniz sıklıkta cinsel ilişkiye girebilirsiniz.

O halde “normal gebelik” nedir?  Normal gebelik düşük veya erken doğum belirtilerinin ya da risklerinin  olmadığı gebeliktir. Gebeliğinizin nasıl seyrettiği konusunda doktorunuzun sizi bilgilendirmesini istemekten çekinmeyin.

Gebelikte ateş yükselmesi ve titreme normal bir durum değildir. Gebe olduğunuzda immun sistem yani bağışıklığınız azalacağı için pek çok hastalığa kolayca yakalanabilir ve hastalanabilirsiniz. Eğer ateşiniz 38 dereceden yüksekse ciddi bir durum olabilir. Dolayısıyla bebeğinizi de etkileyebilir. Kendi sağlığınızı ve bebeğinizin sağlığını riske atmamak için doktorunuzu aramanız en doğrusudur.

Hamilelikte ateş ve titreme sebebi olabilecek pek çok neden var. Doğru şekilde tedavi edilirse üstesinden gelebilirsiniz. Bu nedenle endişelenmeyin.

Hamile olduğunuzda immun yani bağışıklık sisteminiz zayıflar, aslında bu iyi birşeydir, böylece vücudunuzun bebeğinizi yabancı olarak algılayıp ona karşı savaşmasından korunmuş olursunuz.  Ancak immun sisteminizin bu zayıflığı nedeniyle hastalıklara karşı daha savunmasızsınızdır, Vücudunuz soğuk algınlığı, grip veya diğer enfeksiyonlara karşı artık normal şartlarda olduğu gibi güçlü savaşamayacaktır.

4 boyutlu ultrasound aletimizden bazı görüntüler

nst odamız

gebe muayene odası

nst cihazımız